خانواده و فضای مجازی هشدار در مورد باج افزار REVETON | خانواده و فضای مجازی
پیشگیری از جرایم اینترنتیمقالات

هشدار در مورد باج افزار REVETON | خانواده و فضای مجازی

هشدار در مورد باج افزار REVETON

هشدار در مورد باج افزار REVETON – اف بی ای به کاربران هشدار داد که این باج افزار از سمت هکرها طراحی شده است و هیچ گاه FBI درخواست جریمه ای برای نقض قانون انجام نمی دهد و اگر هم انجام بدهد، هیچ گاه کامپیوتر کاربران را قفل نمی کند. بنابراین از کاربران درخواست کرد که به هیچ وجه اطلاعات یا جریمه یا اطلاعات شخصی خود را به این کلاهبرداران ارائه ندهند.

اختصاصی ایران هشدار – REVETON یک باج افزار است که کامپیوتر های آمریکا و دیگر کشورهای جهان را به عنوان گروگان رمز گذاری می کند و دسترسی به آنها را غیر ممکن می سازد. این باج افزار خودش را در کامپیوتر نصب می کند بدون اینکه کاربر از این قضیه اطلاعی داشته باشد. سپس کامپیوتر غیر فعال می شود و یک پیام جعلی از FBI بالای صفحه نمایش داده می شود که کاربر نقض قانون انجام داده و برای بازکردن باز کردن قفل کامپیوتر، کاربر می بایست جریمه ای بپردازد و از این طریق از کاربران اخاذی می نمایند.

FBI به کاربران هشدار داد که این باج افزار از سمت هکرها طراحی شده است و هیچ گاه FBI درخواست جریمه ای برای نقض قانون انجام نمی دهد و اگر هم انجام بدهد، هیچ گاه کامپیوتر کاربران را قفل نمی کند. بنابراین از کاربران درخواست کرد که به هیچ وجه اطلاعات یا جریمه یا اطلاعات شخصی خود را به این کلاهبرداران ارائه ندهند.

کارشناس FBI گفت: این نوع از نرم افزار های مخرب برای مشارکت در تقلب در کلاهبرداری های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. وی همچنین بیان کرد از یک کارشناس کامپیوتری مطمئن برای حذف این بدافزار از سیستم کامپیوتر خود کمک بگیرید و اطمینان حاصل کنید که این باج افزار به طور کلی حذف شده و اثرات جانبی ندارد.

روند کار این است که به فرد القا می شود که فعالیت رایانه ای کاربر از طریق صدا، تصویر و دیگر موارد ضبط شده که در حال انجام فعالیت غیر مجاز بوده و افراد را می ترسانند. سپس فرد قربانی و فریب خورده به وب گاه هایی که این بدافزاررا میزبانی می کنند، فرستاده می شود . پس از نصب REVTON، صفحه رایانه شخص قفل می شود و پیغامی هشداری از طرف FBI برای او ارسال می شود که او در حال دسترسی به پورنوگرافی کودکان و دیگر محتوای غیر قانونی بوده است و به همین دلیل تا پرداخت جریمه، سیستم وی قفل باقی خواهد ماند. و این بار به او القا می شود که تنها راه برای باز کردن قفل کامپیوتر، پرداخت جریمه است.

پس از هشدار FBI ، اخیرا این باج افزار خود را به شکلی دیگر نشان می دهد که این بار درخواست پول نمی نماید و رایانه را قفل هم نمی کند بلکه پس از ورود به رایانه قربانی، ضد بدافزاری جعلی را بارگذاری و نصب می کند و به صورت دروغین کامپیوتر را پویش می کند و حتی گاهی هشدارهایی در مورد آلوده بودن سیستم نمایش می دهد و فرد را به خرید یک ضد بدافزار قلابی ترغیب می کند و با ایجاد ورودی در رجیستری کامپیوتر، خود را ماندگار می کند و با هر بار راه اندازی سامانه، فعال شده و چندین پیغام دروغین را برای کاربر نمایش می دهد. برخی کاربران نیز این هشدارها را باور می کنند و آن محصول امنیتی را خریداری می کنند و از این طریق هم مبلغ قابل توجهی پول را از دست می دهند و هم به خیال اینکه از امنیت خوبی برخوردار هستند، در معرض آلودگی بدتر قرار می گیرند.

بنابراین مشاهده می کنید که نفوذ بدافزارهای خطرناک از هر طریقی ممکن است و باید بیشتر مراقب حضور آنها بود و به راحتی به هر پیغامی نباید اعتماد کرد.

منبع:ایران هشدار

به کانال تلگرامی انجمن خانواده و اینترنت بپیوندید. familyweb@

هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON هشدار در مورد باج افزار REVETON

کانال سروش انجمن خانواده و اینترنت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا