نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای | خانواده و فضای مجازی
مقالات آموزشیمقالات

نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای | خانواده و فضای مجازی

نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای

نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای – مطمئن شوید که درآمد شما به درستی محاسبه شده است. حتی افرادی که کار خود را تازه شروع می کنند نباید تصور کنند که پرداخت به آن ها کاملاً به صورت صحیح انجام گرفته است، آن ها نیز لازم است نظارت دقیقی در نحوه محاسبه و پرداخت پورسانت خود داشته باشند.

 

چگونه بر روی روند محاسبه و پرداخت پورسانت خود نظارت کنیم؟

نظارت و کنترل بر روی پورسانت‌های در حال پرداخت فرآیندی است که از مراحل زیادی تشکیل شده است و باعث می‌شود شما متوجه شوید که آیا پورسانتی که دریافت می‌کنید بر مبنای اصول و قواعدی که شرکت قبلاً آن را اعلام کرده است یا خیر؟

 

شما باید به دقت بر پورسانت دریافتی خودتان نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که درآمد شما به درستی محاسبه شده است. حتی افرادی که کار خود را تازه شروع می کنند نباید تصور کنند که پرداخت به آن ها کاملاً به صورت صحیح انجام گرفته است، آن ها نیز لازم است نظارت دقیقی در نحوه محاسبه و پرداخت پورسانت خود داشته باشند.

 

اگر پرداخت به افراد به طور صحیح انجام نشود، این ذهنیت در آن‌ها به وجود می‌آید که اعتماد آن‌ها به شرکت نادرست بوده است. شما به‌عنوان شرکت بازاریابی شبکه‌ای اگر مبالغ وعده داده‌شده را به‌درستی به افراد پرداخت نکنید می‌تواند باعث شود افراد، شرکت شما را ترک کنند.

 

بعضی شرکت‌ها طرح بازپرداخت خود را هرچند ماه یک‌بار تغییر می‌دهند. بعضی دیگر هرچند سال یک‌بار تغییر می‌دهند. به‌طور میانگین شرکت‌ها طرح بازپرداخت خود را سالی یکبار تغییر می‌دهند. با افزایش تغییرات طرح بازپرداخت احتمال به وجود آمدن خطاهای جدید نیز افزایش می‌یابد.

 

برخی مشکلات و تناقضات بدون درنگ و خیلی سریع مشخص می‌شوند و برخی دیگر با گذشت زمان خود را بروز می‌دهند، این بدان معنی است که نیاز به کنترل طرح بازپرداخت در هرماه ضروری است.

دلایلی برای به وجود آمدن خطا

فهمیدن دلایل بوجود آمدن خطا، اولین گام در بر طرف کردن و کاهش تعداد آن‌هاست. سوء تفاهمات و برداشت‌های اشتباه علت اصلی ایجاد خطا هستند. ممکن است بین شما و شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار و یا بازاریابان سود برداشت از نحوه بازپرداخت طرح درآمدی به وجود آید.

 

مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری شامل خطا در ارتقاء عنوان و جایگاه یا تنزل رتبه و محاسبات پورسانت‌های مجموعه‌ای از دیگر علت‌ها هستند که می‌توانند باعث به وجود آمدن خطا در محاسبه پورسانت شوند.

 

برای درک درست نحوه بازپرداخت طرح درآمدی و کمک به حذف سوء برداشت‌ها، مطمئن شوید که تمام ارتباطات در طرح به‌صورت کتبی آورده شده است. هر نوع وعده پرداخت و بحث شفاهی را با یک لیست کتبی از تصمیمات اتخاذ شده بررسی کنید. همچنین بهتر است چند نفر از پرسنل شرکت نیز، اسناد مربوط به طرح بازپرداخت را درزمینۀ صحت و شفافیت بررسی کند.

 

از شرکت نرم‌افزاری که با او همکاری می‌کنید یا بخش نرم‌افزاری داخلی خود بخواهید که طرح بازپرداخت را به‌صورت صریح و با کلمات قابل درک به‌طور کامل برای شما شرح و توضیح دهد. توجه داشته باشید که جهت اطمینان می‌بایست چند نمونه از پرداخت پورسانت و پاداش خود را در طرح نهایی محاسبه و آزمایش نمایید و تمام استثنائات نیز در آن در نظر گرفته شود.

 

چه کسی باید بر پورسانت‌هایی که پرداخت می‌شود نظارت کند؟

آیا ارائه‌دهنده نرم‌افزار شما باید این نظارت را انجام دهد؟

بله، هنگامی‌که آن‌ها طرح اولیه را به شما ارائه می‌دهند.

بله، هنگامی‌که آن‌ها در طرح ایجاد تغییر می‌کنند.

بله، هنگامی‌که شما از آن‌ها این عمل را بخواهید و آن‌ها به‌عنوان یک مشکل یا کنترل دوره‌ای و تصادفی به شما پاسخ دهند.

 

آیا شرکت باید نظارت را انجام دهد؟

بله، هرماه نیاز به کنترل نحوه محاسبه و پرداخت پورسانت وجود دارد.

همان‌طور که می‌بینید، نظارت بر کمیسیون پرداختی باید هم توسط شرکت و هم توسط شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار انجام شود.

 

موارد زیر به‌منظور انجام نظارت دقیق و کامل بر طرح بازپرداخت ضروری است:

فهمیدن و شناخت کامل طرح بازپرداختتان

داشتن دانش و اطلاعات در مورد ابزارهای موجود و نحوه محاسبه پورسانت برای نظارت و کنترل طرح

 

چگونه پورسانت‌های در حال پرداخت را نظارت کنیم؟

پیشنهاد می‌دهیم که ناظر طرح بازپرداخت، چک‌لیستی برای آزمایش طرح تهیه نماید. چک‌لیست می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

ارتقا به عناوین جایگاه بالاتر

تنزل به رتبه‌های پایین‌تر

پرداخت از هر نوع پورسانت

رول آپ (خروج زیرمجموعه از سازمان بازاریابی)

کمپرس (فشرده‌سازی)

استثناها

 

در محیط آزمایشی تحت کنترل شما، پورسانت اصلی و پورسانت‌های وابسته و تغییرات آن باید آزمایش شود و هر زمان، پورسانت پرداخت می‌شود موارد باید به‌طور کامل بررسی شود.

 

گزارش‌های موردنیاز برای نظارت و کنترل کامل

برای همه شرکت‌ها، پیشنهاد می‌کنیم گزارش‌های زیر در فرآیند نظارت مورداستفاده قرار گیرد.

کل حجم فروش بر اساس نوع سفارش برای هر دوره پرداخت پورسانت

گزارش شجره‌نامه (درخت­واره) که سازمان فروش فرد، استفاده از رابطه ثبت­نامی و جایگاه حامی، اولویت‌ها، پرداخت‌ها و تعداد حجم فروش هر فرد را نشان می‌دهد.

جزئیات درآمد هر توزیع‌کننده (بازاریاب) با هر میزان پاداش و کمیسیونی که به دست آورده است

گزارش از حجم، تعداد و دیگر موارد اندازه‌گیری شده برای هر بازاریاب که برای پرداخت به او باید محاسبه ‌شود.

ثبت تراکنش‌های مربوط به هر پاداش و پورسانت پرداخت‌شده برای هر سفارش.

 

منبع:سایتmlmbook.ir

به کانال تلگرامی انجمن خانواده و اینترنت بپیوندید. familyweb@

 

نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای نحوه نظارت برپرداخت پورسانت در بازاریابی شبکه ای

کانال تلگرام انجمن خانواده و اینترنت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا