خانواده و فضای مجازی تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند | خانواده و فضای مجازی
دانش و فناوریمقالات

تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند | خانواده و فضای مجازی

تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند

تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند

تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند – زاک کولیوس[۱]: با تبریک دیرهنگام سال نوی میلادی، همان طور که پیشتر برای سال ۲۰۱۴ پیش بینی کرده بودم، این سال برای رشد صنایع و شرکت‌ها، سال خوبی بود؛ که یکی از اصلی‌ترین این پیش‌بینی‌ها مربوط به شرکت Triggit بود. من مطمئنم که سال ۲۰۱۵ نیز سال بهتری برای ما خواهد بود. در زیر چند مساله مهم آمده است که در سال ۲۰۱۵ خبرساز خواهند شد.

۱- ویدیوهای پخش خودکار (اتوپلی) در فضای آن‌لاین

بزرگترین اتفاقی که در سال ۲۰۱۵ خواهد افتاد افزایش سرعت رشد ویدیوهای پخش خودکار در فضاهایی مثل توییتر و فیس‌بوک است. قدرت و سرعت بالای این نوع فیلم‌ها باعث شده‌اند که در مدت کوتاهی، میزان استقبال از آنها به یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان برسد. نهایتاً سال ۲۰۱۵ میلادی سال شکوفایی این صنعت ارزشمند مولتی میلیاردی خواهد بود چرا که این صنعت در سال‌های گذشته در حال رشد بوده است.

۲- ابرهای تیره‌ی بازاریابی

در سال ۲۰۱۵ ابرهای سیاهی که بازاریابی را احاطه کرده‌اند به کناری می‌روند و این صنعت به واقعیات خود نزدیک‌تر می‌شود. در سالهای گذشته شرکت‌های Adobe، Oracle، Salesforce، IBM، گوگل، SAP و دیگران در حال از بین بردن ابرهای تیره از فضای بازاریابی خود هستند. در سال جدید همه برنامه‌های ناهماهنگ و ضعیف شرکت‌های مختلف برای بازاریابی قدرتمند به سرمایه‌های قوی تبدیل خواهد شد. این نشان از اهمیت بازاریابی در دنیای کنونی است.

در سال ۲۰۱۵ میلیون‌ها دلار صرف پی‌ریزی ساختمان بازاریابی خواهد شد. اما بدون شک قدرت‌هایی فرانکشتاینی نیز در این میانه وارد خواهند شد تا جلوی رشد صنعت بازاریابی و تبلیغات را بگیرند.

۳- بحث هویت

یکی از جنبه‌های مهم، حساس و البته جذاب در تبلیغات آن‌لاین، بحث هویت است. تبلیغات بجا و مناسب هم برای مشتری بهتر است هم برای سفارش دهنده و هم برای سازنده‌ی آگهی. تبلیغات مناسب به این معنی است که پول و سرمایه‌گذاری بر روی «اینترنت»، پرسرعت‌تر و بزرگتری هدایت می‌کند؛ همان اینترنتی که همه خواهان آن هستند. با این حال موضوع «آگهی‌های تبلیغاتی شخصی» هنوز برای عده‌ای از مردم ترس‌آور است و همین باعث سود کسانی می‌شود که از این فضای وهم‌آلود استقبال می‌کنند. در حقیقت این که اطلاعات شخصی کی، کجا، چه‌طور و به دست چه کسانی استفاده می‌شوند اهمیت فراوانی دارد.

پیش از این گفته شد که یکی از اصلی‌ترین مسایل در سال ۲۰۱۴ بحث هویت است. ما شاهد پلتفورم‌هایی مثل فیس‌بوک بودیم که Atlas را راه‌اندازی کرد و البته شرکت‌های تبلیغاتی را دیدیم که کار خود را بر پایه‌ی دیتاها و محتوای آفلاین انجام می‌دادند و دقیقاً در همین سال ۲۰۱۴ بود که این صنعت سرانجام نقش مهم هویت و شناسایی جامعه‌ی هدف را درک کرد. سال ۲۰۱۵ نیز نبرد بر سر شناسایی هویت شرکت‌های سفارش دهنده‌ی آگهی، کمپانی‌های تبلیغاتی و کسانی که تبلیغات، آنها را هدف خواهد گرفت، شدت بیشتری می‌گیرد.

۴- وابستگی

شما در بزرگراه رانندگی می‌کنید و از کنار یک بیلبورد تبلیغاتی عبور می‌کنید اما هیچ گاه برنمی‌گردید که روی آن کلیک کنید که متوقف شود یا از نو پخش شود؛ همین طور در تلویزیون یک آگهی تبلیغاتی می‌بینید و باز هم نمی‌توانید برگردید و روی آن کلیک کنید. شما در فضای آن‌لاین نیز برخی تبلیغات را می‌بینید که در واقع به زور به شما خورانده می‌شود و شما نمی‌توانید کاری کنید. حالا سوال اینجاست که آیا همه‌ی اینها هدر دادن وقت و پول هستند؟ البته که نه! می‌توان گفت فقط تبلیغات خودکار فضای آن لاین است که می‌توان گفت هدر می‌رود. البته به نظر من این بسیار غیرمنطقی است که ما همچنان به سیاست‌های بیست سال گذشته‌ی خود در تبلیغات کلیک محور ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم کاربر با کلیک خود به دنیای تبلیغات ما راه پیدا کند. به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۵ نیز این وابستگی به کلیک کاربر پایان نخواهد داشت.

۵- مرگ بنرها

بنرهای تبلیغاتی بیست سال پیش پا به عرصه وجود گذاشتند که در زمان خود ایده و نوآوری خلاقانه‌ای هم محسوب می‌شدند. اما مرگ بنرها نیز نزدیک است؛ هرچند این مرگ بسیار آرام نزدیک می‌شود اما سال ۲۰۱۵ احتمالاً سال پایانی بنرهای تبلیغاتی است.

۶- تلویزیون مرده است

همین ایده‌ی تماشای محتوای برنامه‌ریزی شده مسخره به نظر می‌رسد. یعنی شما پای تلویزیون می‌نشینید؛ کسی برای شما برنامه‌ای می‌گذارد که از قبل برنامه‌ریزی کرده است و شما می‌بینید. این موضوع ده سال پیش هم مسخره بوده اما اکنون دیگر زمان مرگ تلویزیون فرا رسیده است و دیگر این بیننده است که تشخیص می‌دهد چه چیزی را چه زمانی و چه‌طور ببیند.

۷- برندها

شک نکنید که برندها به دردسر افتاده‌اند. تلویزیون با حق پخش آگهی ده دقیقه‌ای در مقابل هر بیست دقیقه محتوا، دیگر به پایان کار خود رسیده است. به همین خاطر هر آگهی یا هر برندی که برای تبلیغات خود به تلویزیون وابسته است نیز به سوی مرگ می‌شتابد مگر این که مسیر خود را تغییر دهد. کمپانی‌ها و برندها دیگر چاره‌ای ندارند تا به شیوه‌ها و روش‌های نوین تبلیغات روی آورند. سال ۲۰۱۵ سال تبلیغات خلاقانه و نوآورانه بدون توجه به تلویزیون خواهد بود.

۸- فیس‌بوک

فیس‌بوک با آن برنامه‌های قدرتمند، ویدیوهای پخش خودکار و برنامه‌ی عظیم موبایلی‌اش، بالهای خود را در طی دو سال گذشته به همه جای جهان گسترانده است. به نظر من فیس‌بوک به روند رو به رشد خود در سال ۲۰۱۵ نیز ادامه خواهد داد.

۹- گوگل

گوگل هنوز هم در صدر است اما رقبای جدی مثل فیس‌بوک دارد. بجز این، برای گوگل در سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی خاصی ندارم و مطمئنم شاهد پیشرفت آن و حرکت‌های فوق‌العاده گوگل خواهیم بود.

۱۰- این یک بازار تریلیون دلاری است

وقتی به مردم می‌گویم همه چیز دنیا به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود، طوری به من نگاه می‌کنند که انگار با یک دیوانه روبرو شده‌اند. اما من باز هم می‌گویم همه چیز جهان در حال دیجیتالی شدن است. در جهان رسانه‌های دیجیتال، اطلاعات و فن‌آوری محل کسب درآمد و البته اهرم قدرت هستند. صنعت دیجیتال تریلیون‌ها دلار ارزش دارد که این ارقام در دهه‌ی آینده نجومی‌تر هم خواهند شد. هرکسی از قافله‌ی دیجیتال عقب بماند، مرده و کسی که با آن حرکت کند، بازی را برده است.

منبع: لینکدین

 

 

به کانال تلگرامی انجمن خانواده و اینترنت بپیوندید. familyweb@

 

تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند تلویزیون می‌میرد، رسانه‌های دیجیتال پیشرو می‌شوند

کانال تلگرام انجمن خانواده و اینترنت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا