فعالیت ها

سخنرانی در همایش دین، فرهنگ و فناوری

بازدید: 728

سخنرانی در همایش دین، فرهنگ و فناوری

مدیر وب سایت خانواده و اینترنت، مقاله « تکنیک های اقناع، قوانین و نظریات تبلیغ کارآمد دینی در شبکه های اجتماعی مجازی » را به صورت سخنرانی در اولین همایش بین المللی دین، فرهنگ و فناوری در دانشگاه شریف ارائه داد.

چکیده این مقاله به شرح زیر است:

تکنیک های اقناع، قوانین و نظریات تبلیغ کارآمد دینی در شبکه های اجتماعی

فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی بخش زیادی از زمان کاربران را به خود اختصاص داده است، حقیقت این است که امروز فضای مجازی بخشی از فضای حقیقی زندگی کاربران شده است و در این فضا تعاملات انسانی به شدت در حال رشد است و هر روز شاهد بروز و ظهور جلوه های جدید از آثار تاثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی انسان هستیم. سهولت دسترسی به اطلاعات، سهولت برقراری ارتباط با دیگران و شخصی سازی محیط از ویژگی هایی هستند که فضای مجازی با برخورداری از آنها توانسته در بین کاربران محبوبیت پیدا کند.

همین امر موجب شده که بخش زیادی از توان جنگ نرم دشمن نیز به این سمت هدایت شود و از فضای مجازی و بستر های مختلف آن برای تاثیرگذاری بر افکار و باورهای جامعه استفاده کنند. لذا ضروریست تا جامعه مبلیغ دینی ضمن شناخت ظرفیت های فضای مجازی، تکنیک های اقناع و نظریات تبلیغ کارآمد دینی در شبکه های اجتماعی با حضور موثر در این فضا به شناخت شبهات، پاسخ به آنها و انتقال مفاهیم دینی به مخاطب بپردازند.

هدف این مقاله شناخت تکنیک های اقناعی، روش های استفاده از آنها برای تبلیغ دین با استفاده از شبکه های اجتماعی و الزامات این نوع فعالیت است که به روش کتابخانه ای و با تکیه بر اسناد منتشر شده در وب به خصوص نظریات رهبر معظم انقلاب تدوین شده است.

این مطالعات نشان داد استفاده کارآمد از فضای مجازی برای تبلیغ اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب دارای حداقل ۹ شرط الزامی است که می بایست در کنار اصول ۵ گانه اقناع مخاطب و ۱۲ قانون اصلی فعالیت تبلیغی رسانه ای در شبکه های اجتماعی به آنها توجه شود.

کلید واژه: تبلیغ دین، شبکه های اجتماعی، تکنیک اقناع، تبلیغ کارآمد، تبلیغ اسلام

فیلم ارائه این مقاله را در اینجا ببینید

کانال سروش انجمن خانواده و اینترنت

نوشته های مشابه

بستن