بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند | خانواده و فضای مجازی
بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند
بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند
بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند – تجارت الکترونیک بسیار جذاب است و هرروز، سایتهای بیشتری در این حوزه ایجاد میشوند، اما همه آنها موفق نیستند. برای افزایش فروش و کسب درآمد باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید به موفقیت برسید.
ایجاد یک پلتفرم تجارت الکترونیک موفق، بسیار پیچیدهتر از این است که صرفاً کالایی برای فروش داشته باشید. در اقتصاد امروز همهچیز به ارائه تجربه کاربری موفق و برتر بستگی دارد. با توجه به تعداد فروشگاههای آنلاین در حال رقابت، باید از هر ابزار موجود بهره ببرید.
آمار نشان میدهد که فروش تجارتهای الکترونیک در ایالاتمتحده تا سال ۲۰۲۰ به مرز ۴۶۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم، رشد بسیار چشمگیر ۳۰ میلیارد دلار در هرسال را از سال ۲۰۱۵ نشان میدهد. اگر شما هم میخواهید سهمی از آن داشته باشید، باید یک استراتژی خوب انتخاب کنید.
در اینجا به ارائه ۲۰ نکته در حوزه تجارت الکترونیک میپردازیم که با استفاده از آنها میتوانید درآمدتان را در بازه زمانی کوتاهی افزایش دهد. فراموش نکنید که میزان تلاشی که برای فروشگاه آنلاین خود انجام میدهید تأثیر بسزایی در موفقیت فروشگاه خواهد داشت.
۱. مراقب پولی که از فروش برمیدارید باشید
یک سایت قوی تجارت الکترونیک میتواند بسیار درآمدزا باشد. اما همراه با فروش زیاد، افراد زیادی هم از این سود بهره میبرند. اگرچه داشتن چنین درآمدی خوشایند است اما در صورت استفاده نادرست میتواند به شکست سایت هم بیانجامد.
هر یکدلاری که از فروشگاه برای خود برمیدارید، یک دلار کمتر برای رشد فروشگاه باقی گذاشتهاید. بهتر است بجای اینکه دستمزدتان را به ازای ساعات کاری حساب کنید، درصدی از سود خالص ماهیانه را بهعنوان حقوق خود بردارید. بهاینترتیب میتوانید مطمئن شوید که فروشگاه آنلاین سرمایه کافی برای توسعه و بقا خواهد داشت.
۲. زمان خود را برنامهریزی کنید
برخی افراد برای اینکه زمان بیشتری برای خانواده و دوستان خود داشته باشند، اقدام به راهاندازی سایتهای فروش آنلاین و کسبوکارهای خانگی میکنند. اما درواقع داشتن یک برنامه منظم به ارتقای فروشگاه آنلاین کمک میکند.
برای اجرای هر پروژهای هرقدر زمان و تلاش بیشتری صرف کنید، نتیجه بهتری میگیرید. البته به این معنی نیست که باید یک شیفت کاری از ساعت ۹ تا ۵ برای خود تعریف کنید، اما اختصاص زمانی برای کار بسیار مهم است. داشتن یک برنامه به حفظ تفکر حرفهایتان هم کمک میکند.
۳. با افراد تأثیرگذار جامعه در ارتباط باشید
ارتباط با افراد تاثیرگذار
افراد تأثیرگذار در رسانههای اجتماعی کسانی هستند که مخاطبان بسیاری دارند. استفاده از این افراد برای فروش محصولات و خدمات از شیوههایی است که بیشتر از هر زمان دیگری در حال استفاده بوده و برای بسیاری از سازمانها سودمند بوده است. این روش را مانند تأیید از سوی یک فرد سرشناس در سایتهایی مانند فیسبوک یا توییتر بدانید.
مقاله مرتبط: چگونه در بازاریابی از طریق افراد سرشناس موفق عمل کنیم؟
تخمین زدهشده که تا سال ۲۰۲۰ تعداد افراد حاضر در رسانههای اجتماعی به ۲.۹۵ میلیارد نفر خواهد رسید. این عدد تقریباً نصف جمعیت کل جهان است. استفاده از افراد تأثیرگذار جامعه به شما کمک میکند تا محصولات و خدماتتان را به گروه وسیعتری از مشتریان ارائه کنید. یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکههای اجتماعی دارای افراد سرشناسی هستند که میلیونها فالوور و طرفدار دارند.
۴. شفاف عمل کنید
مشتریان مایل هستند قبل از انجام خرید تمام اطلاعات را در اختیار داشته باشند. مواردی از قبیل نحوه ارسال، شرایط برگشت و خدمات باید بهراحتی قابلدسترس باشند. یک مشتری نباید در ذهن خود هیچ تردیدی در خرید از سایت شما داشته باشد.
از دیگر شرایط اصلی داشتن یک سایت تجارت الکترونیک، ارائه اطلاعات شرکت است. مواردی چون نشانی شرکت، شماره تماس، آدرس ایمیل و موارد دیگر این حس را به مشتری میدهند که در صورت نیاز بهراحتی میتواند با شما ارتباط برقرار کند.
۵. توضیحات کامل ارائه کنید
مشخصات محصولات صرفاً یکی از عناصر بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو نیست. مشخصات باید دقیقاً به مشتریان بگویند که چه چیزی را میخرند. موارد زیر اطلاعاتی است که باید در قسمت محصولات سایت خود ارائه کنید:
ارائه نکات کلیدی
پاراگرافی در مورد مزایای محصول برای خریداران
ویدیوی نمایش نحوه استفاده از محصول
اضافه کردن شخصیت به متن
مقاله مرتبط: ۶ نکته برای نوشتن بهتر توضیحات محصول
هدف از ارائه این نکات اطمینان از این موضوع است که مشتری درک کاملی از چیزی که میخرد به دست بیاورد. بهعنوانمثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیک که ماوسهای مخصوص بازی میفروشد باید توضیح کوتاهی از نحوه عملکرد ماوس دربازیهای جدید ارائه کند.
۶. روی نتایج جستجو نظارت داشته باشید
اگر بدانید که مشتریان هدفتان چگونه برای محصولات و خدمات خاصی جستجو میکنند، میفهمید که چطور میتوان توجهشان را جلب کرد. نرمافزارهای تجزیهوتحلیل، گوگل ترندز و ابزارهای جستجو در شبکههای اجتماعی معمولاً مملو از این قبیل اطلاعات مشتریان هستند.
همه اینها برای این است که بدانید امروز مشتری اصلی شما دنبال چیست. دانستن اینکه چه چیزی برای افرادی که آنلاین پول خرج میکنند اهمیت دارد، از نکات کلیدی تضمین موفقیت سایت شماست. آن دسته افرادی که از تحلیل این اطلاعات استفادهای نمیکنند معمولاً مشتریانشان را به فروشگاههای رقبا میبازند.
۷. یک سایت زیبا و خوشایند بسازید
حدود ۹۴ درصد از مردم بهسختی میتوانند به سایتی که ظاهر جذابی ندارد اطمینان کنند. اگرچه برخی از آنها ممکن است سایت را ترک نکرده و در آن جستجو کنند، اما خیلی از آنها در خرید از سایت تردید خواهند کرد.
نمای کلی، ترکیب رنگی، فونت انتخابشده و نمای گرافیکی سایت؛ همگی در شناختی که از طراحی فروشگاه اینترنتی در ذهن دیگران شکل میگیرد نقش دارند. ارتقای تجربه کاربری چه در حوزه عملکرد و چه در حوزه ظاهری سایت، نقشی اساسی در میزان درآمد سایت شما دارد.
۸. عملکرد رقبا را بسنجید
عملکرد رقبا را بسنجید
یکی از برندهای رقیب خود را انتخاب کرده و نحوه عملکرد کسبوکار آن را زیر نظر بگیرید. نه اینکه هر کاری کرد شما هم عیناً انجام دهید، بلکه ببینید آنچه رقیبان ارائه میدهد را چطور میتوانید به شکلی بهتر تبدیل کنید. شاید رقیبتان پشتیبانی از طریق چت آنلاین را ارائه نکرده باشد و شما بتوانید با اضافه کردن آن به سایت خود، فروشگاهتان را جذابتر کنید.
یکی از بهترین راههای برای آگاهی از رقبای خود، تنظیم کردن Google Alerts برای شرکت رقیب است. بهاینترتیب بهمحض اینکه هر خبر مرتبط با آن شرکت منتشر شود از آن باخبر خواهید شد که میتواند در تغییر سریع تاکتیک به شما کمک کند.
۹. برای بهبود SEO تلاش کنید
بهبود نتایج موتورهای جستجو و قرار گرفتن در اولویت بالاتر در میان نتایج، نقشی کلیدی در پیدا شدن سایتها در اینترنت دارد. آمار میانگین بهدستآمده از فروشگاههای آنلاین مختلف نشان میدهد که ۳۴ درصد از کل بازدیدها از طریق موتورهای جستجو بوده است. این یعنی بعد از بازاریابی مستقیم، SEO دومین عامل اصلی در هدایت مشتریان به سایت فروشگاه محسوب میشود.
مقاله مرتبط: برای سئوی وب سایت فروشگاهی به این پنج نکته توجه کنید
سرعت سایت، گواهینامههای SSL، محتوا و بسیاری موارد دیگر در نحوه عملکرد سایت با موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ مؤثر هستند. تلاشی که برای داشتن بهترین عملکرد و شیوههای امروزی SEO میکنید ارزشش را دارد.
۱۰. سایت را برای گوشیهای همراه هم توسعه دهید
استفاده از اینترنت در تلفنهای همراه خیلی بیشتر از کامپیوترها شده است. این یعنی هر سایت باید برای دستگاههای همراه هم مناسب باشد. البته تنها داشتن یک قالب ریسپانسیو کافی نیست.
سایت باید ظاهر خوبی داشته باشد، استفاده از آن آسان بوده و از دید خریداری که از طریق موبایل خرید میکند سریع باشد. مردم به خوشیهای فوری عادت کردهاند و اگر سایتی زمان زیادی برای بارگذاری ببرد یا طراحی ضعیفی داشته باشد خیلی از آنها سایت را ترک خواهند کرد.
۱۱. به کمپینهای تبلیغاتی از طریق ایمیل اعتماد کنید
بهطور متوسط کمپینهای تبلیغاتی ایمیلی نزدیک به ۴۴ برابر سرمایهتان را به شما برمیگردانند. این روش یکی از بهصرفهترین شیوههای بازاریابی از اوایل سال ۲۰۰۰ بوده است.
مقاله مرتبط: چرا برخی از خبرنامه های ایمیلی موفق نمی شوند؟
خوشبختانه پلتفرمهای متعددی برای تبلیغات ایمیلی وجود دارد که میتواند تجربه شخصی تجارت الکترونیکی را بسیار بالا ببرد. همچنین چون اکثر این پلتفرمها بهصورت خودکار عمل میکنند، از زمانی که باید برای دیگر وظایف مربوط به فروشگاه آنلاین خود اختصاص دهید نمیکاهند.
۱۲. هنر بخشیدن را فراموش نکنید
خیلی از شرکتهای موفق صرفاً برای تعامل و ارتباط با مشتریان هدف خود اقدام به ارائه محصولات بهصورت رایگان میکنند. این مورد بهویژه در سایتهایی مانند یوتیوب و Twitch بسیار شاخص است که در آنها افراد معروف برای کسانی که یک ویدیو را لایک کنند یا برایش نظر دهند، جایزهای در نظر میگیرند.
آیا با ارائه رایگان محصولات پولی از دست نمیدهید؟ پاسخ مثبت است اما نتیجهای که از این تعامل میگیرید ارزشش را دارد.
ارائه رایگان محصولات دو هدف اصلی دارد: توجه افراد را جلب میکند، و احتمال اینکه بار دیگر به سایت شما برگردند را بهشدت افزایش میدهد. مثالی از این مورد را میتوان تشویق بازدیدکنندگان به اشتراک در خبرنامه دانست که با این کار شانسی برای دریافت یک جایزه یا یک کد تخفیف خرید از سایت میگیرند. با این کار فهرستی از ایمیل مشتریان بالقوه به دست میآورید و بازدیدکنندگان نیز به جستجو در فروشگاه آنلاین شما جلب میشوند.
۱۳. به سبدهای خرید رهاشده رسیدگی کنید
به سبدهای خرید رهاشده
بیش از ۶۸ درصد از سبدهای خرید توسط خریداران رهاشدهاند. این یعنی شما بیش از نیمی از فروش بالقوه خود را از دست میدهید. ببینید چرا افراد فروشگاه شمارا ترک میکنند تا بتوانید از تعداد آنها کم کنید.
مقاله مرتبط: چگونه نرخ ترک سبد خرید را کاهش و فروش را افزایش دهیم؟
هزینه ارسال، روند پیچیده تکمیل سفارش و برخی ضروریات در ایجاد اکانت، در میان ۱۰ دلیل اصلی هستند که مشتریان سبد خرید خود را ناتمام رها میکنند. البته شاید این موارد برای فروشگاه شما صادق نباشند اما باید به آن توجه کنید و اطلاعات لازم برای پیدا کردن دلیل ترک مشتریان خود را پیدا کنید.
۱۴. از بازاریابی وابسته استفاده کنید
استفاده از دیگران برای تبلیغ کار شما ازجمله بهترین راهها برای افزایش فروش است که تقریباً هیچ هزینهای برایتان ندارد. در این روش، افراد دیگر به تبلیغ محصولات شما میپردازند و شما درصدی از فروش را به آنها پرداخت میکنید. این روشی مطمئن و امتحان شده است که سالهاست توسط بسیاری از شرکتها استفاده میشود.
سختترین بخش استفاده از بازاریابان وابسته این است که مطمئن شوید برای تجارت شما مناسب هستند. قطعاً نمیخواهید هرکسی با برند شما در ارتباط باشد. اگر بازاریاب شما به نحوی با صنعت کسبوکار شما مرتبط باشد برای هر دوی شما بهتر است. برای مثال هرگز بازاریابی را که صاحب یک سایت تعمیرات کامپیوتر است برای فروش لوازم قایقرانی انتخاب نخواهید کرد.
۱۵. بلاگ بسازید
بلاگها راه خوبی برای جذب مخاطبان هستند. محتوای وبلاگ علاوه بر بهبود رده سایت در نتایج موتورهای جستجو، قدرت جذب مشتریان را دارند. همچنین حرفهای بودن و علم شما را در این صنعت به نمایش میگذارند.
مقاله مرتبط: وبلاگ و مجله اینترنتی چه تفاوتی با هم دارند؟
بلاگنویسی بهقدری در بازاریابی مؤثر است که اکثر شرکتها یک بلاگ به سایت تجارت آنلاین خود اختصاص میدهند. این کار به بهبود تجربه کاربری هم کمک میکند، بهویژه اگر مطالبی در خصوص راهنمایی و رفع مشکلات مربوط به محصولات و خدمات خود در آن قرار دهید.
۱۶. از مشتریان بازخورد بگیرید
بازخورد این فرصت را به مشتریان میدهد تا نظرات و نگرانیهایشان را به گوش شما برسانند. شاید مهمترین آنها، نظرات منفی مشتریان باشد. این به شما امکان میدهد تا مشکلاتی که ممکن است مانع خرید دوباره مشتریان شود را اصلاح کنید.
فرمهای تماس، نظرسنجیهای ایمیلی، سیستمهای ردهبندی سایت و ابزارهایی از این قبیل برای ساختن سایتی که مشتریانش را مدنظر دارد بسیار ارزشمند هستند. درواقع مشتریان برای شرکتی که تجربه بهتری برایشان فراهم میکند پول بیشتری خرج میکنند. اعمال پیشنهادهای مشتریان به ایجاد این فضای عالی کمک میکند.
۱۷. محصولات مشابه را فراموش نکنید
فروش محصولات مشابه یا Upselling، ارائه کردن محصولی مشابه به محصولی است که مشتری در حال خریدن آن است. برای مثال میتوانید به کسی که در حال خرید ماوس است، یک پد ماوس ارائه کنید. حتی میتوانید به مشتری بگویید که اگر الان این خرید را انجام دهد، محصول اضافه شامل تخفیف خواهد شد.
این روش شامل نمایش محصولاتی است که با آنچه مشتری در حال بازدید است مرتبط باشند. این موارد را هرروزه در سایتها میبینید که تحت عنوان «خریداران این محصول، محصولات زیر را هم خریدهاند» ارائهشدهاند. این کار به شکلی از خرید که «خرید ناگهانی» مینامیم منجر میشود.
۱۸. از پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی استفاده کنید
پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی
حدود ۹۷ درصد از کاربران بالغ فعال در اینترنت در هرماه حداقل از یک رسانه اجتماعی استفاده میکنند. اما همه آنها در سایتهای یکسان فعالیت ندارند. آنهایی که عاشق فیسبوک هستند احتمال کمی دارد که از توییتر استفاده کنند و بالعکس.
مقاله مرتبط: ١۵ نکته طلایی برای برگزاری یک چالش موفق در شبکههای اجتماعی
بهمنظور دستیابی به دامنه بیشتری از مخاطبان باید در بیش از یک رسانه اجتماعی فعال باشید. بهاینترتیب میتوانید با طیف وسیعتری از مشتریان از طریق رسانههای اجتماعی مختلف در ارتباط باشید.
۱۹. از تعطیلات استفاده کنید
خیلی از خریدها در ایام تعطیلات اتفاق میافتند. شاید برنامههایی برای روزهای فروش خاص مانند Black Friday در نظر داشته باشید، اما بقیه روزهای سال چطور؟ تعطیلات و اعیاد مختلفی هستند که میتوانید بهراحتی از آنها در جهت منفعت کسبوکارتان استفاده کنید.
میتوانید به مناسبت این تعطیلات، فضای سایت را متناسب با آن تغییر دهید تا مشتری هم بداند که سایت فعالی درید. صدها سایت فروشگاه آنلاین در جهان وجود دارد که اساساً هیچ عملکردی ندارند. یا صاحبانشان از آنها ناامید شدهاند و به کل فراموششدهاند. تغییر و توسعه مداوم سایت این حس را به مشتریان میدهد که سایت فعال و پویایی درآید.
۲۰. به کسبوکارتان تنوع بدهید
سایتهای تجارت الکترونیک بیشترین درآمد را از فروشهای آنلاین کسب میکنند. اما این تنها راه نیست. اگر از بلاگ و یوتیوب برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنید میتوانید درآمدهای تبلیغاتی بیشتری هم داشته باشید.
از مثالهای خوب متنوع بودن کسبوکار میتوان گوگل را نام برد. اگرچه گوگل محبوبترین موتور جستجو در اینترنت است، اما انواع گوناگونی از ابزارهای کسبوکار و برنامههای تحت وب را برای مقاصد مختلف ارائه میکند. قرار نیست که بهاندازه این غول جستجو متنوع باشید، اما بهخوبی میتوانید مزایای این تنوع را در آن ببینید.
موفقیت هیچگاه تضمینی نیست
هرگز تصور نکنید که یک خط فروش بهتنهایی میتواند فروش را بالا ببرد. ازآنجاکه هرروزه سایتهای تجارت الکترونیک بیشتری ایجاد میشوند، رقابت در این عرصه بسیار سختتر از آن است که بخواهید روی صندلی بنشینید و تماشا کنید. باید همیشه مراقب باشید و برای موفقیت تلاش کنید. نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم میتواند در این مسیر به شما کمک کند.
به کانال تلگرامی انجمن خانواده و اینترنت بپیوندید. familyweb@
بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند بیست راز تجارت الکترونیک که به رشد سریع درآمدتان کمک میکند